Sunday 10 September 2017

Apa itu forex trading malaysia


Anda tidak boleh memulakan selam skuba tanpa kursus induksi anda tidak boleh masuk pasaran Forex tanpa pengetahuan prinsip-prinsip kerjanya. LiteForex Company akan memperkenalkan konsep-konsep asas perdagangan mata wang untuk anda. Pasaran tukaran mata wang asing meneruskan perniagaan dalam mata wang. Kebanyakan mata wang sekarang ini dolar Amerika - USD Euro - EUR Yen Jepun - JPY Franc Suíça - CHF Libra Sterling yang British - GBP. Malásia ringgit satu mata wang eksotik dalam pasaran Forex. O que é o que é o que você quer dizer? Pasangan mata wang ialah satu rekod dua mata wang. Mata wang yang dibeli sebagai satu komoditi dipanggil mata wang asas ia telah menulis tentang sebelah kiri. Mata wang yang menjadi satu cara pembayaran dipanggil mata wang sebut harga ia telah menulis tentang sebelah kanan. Semua mata wang menjual membeli transaksi-transaksi dilaksanakan oley peniaga-peniaga dengan mata wang asas. Harga mata wang asas dalam unidade-unidade mata wang sebut harga dipanggil sebut harga. Sebut harga sentiasa bertukar dalam pasaran Forex. LiteForex menyediakan kepada pelanggannya dengan sebut harga yang sentiasa dikemas kini. Seorang peniaga ditawarkan dua sebut harga-sebut harga nilai-nilai: Percubaan dan meminta. Percubaan 8211 adakah harga mata wang asas digunapakai Trader untuk menjual, Ask 8211 adakah harga mata wang asas, digunapakai Trader beli. Transaksi-transaksi dalam pasaran Forex dilaksanakan dalam lot-lot atau unidade bahagian-bahagian. Satu lot biasa ialah 100 000 unidade. Urusan pertukaran asing membolehkan peniaga-peniaga untuk membuat duit dengan bantuan turun naik hata mata wang: kedua-dua dengan kejatuhan mata wang dan pertumbuhan. Peniaga-peniaga biasanya membangunkan strategi tingkah laku mereka, selaras yang mana mereka diklasifikasikan ke dalam dua kategori: 8220bulls8221 dan 8220bears8221. Bulls adalah peniaga-peniaga yang tempat lama terbuka 8211mereka beli mata wang dengan pandangan penjualan semula berikutnya di satu harga lebih tinggi pada masa akan datang. Bears pula adalah peniaga-peniaga yang kedudukan yang rendah terbuka 8211 mereka menjual mata wang dengan pandangan membeli ia di satu harga rentah pada masa akan datang. Kami mencadangkan melaksanakan bidang pertama anda dalam pasaran pertukaran asing LiteForex dengan bantuan akaun menunjuk. Lebih maklumat terperinci anda boleh dicari di laman web syarikat. Primary Menu Apa Yang Anda Nak Tau Tentang Instaforex Peringatan: Forex Trading satu bidang yang berisiko tinggi. Jika anda ZERO ilmu, anda akan kerugian duit dengan cepat. Klik di sini jika anda masih BARU dalam Forex dan perlu BIMBINGAN. Ada banyak forex broker di luar sana..Tetapi bukan semuanya boleh DIPERCAYAI Hanya segelintir sahaja yang BOLEH PAKAI .. Instaforex adalah antara forex broker di Malaysia yang boleh dipercayai. Broker-broker lain yang sedang beroperasi di Malaysia adalah seperti XM dan FXPRIMUS. Cimeira de afiliados Instaforex Di Kuala Lumpur Adakah Anda NEWBIE Dalam Forex Ok, jika anda novato (masih baru), perkara PERTAMA yang anda harus lakukan adalah DAPATKAN ILMU FOREX Asas-asas forex seperti candelabro, suporte e resistência, prazo, dan sinal de inversão do candelabro sangat Atraente untuk dikuasai. Sila klik di sini untuk info bagaimana nak belajar ilmu forex. Lepas itu, anda boleh buka akaun forex dengan Instaforex tanpa perlu membuat sebarang depósito. Klik Di Sini Untuk Info Lanjut. Jangan tertipu dengan 8220janji manis8221 corretor dan penjual 8220indicator8221 yang menjanjikan KEKAYAAN dalam sehari. Itu tak akan berlaku. Jangan salah sangka ya, forex memang mampu menjadikan anda KAYA. Jika anda dah MAHIR dalam forex, anda mampu buat 5-ANGKA setiap bulan. Ada yang buat 6-ANGKA sebulan ... Tapi itu dah tahap OTAI lah. Então, lepas dah dapat ilmu forex, baru lah anda boleh bermula dengan membuka akaun demo dengan forex broker yang regulado dan boleh dipercayai. Adakah Instaforex Forex Broker Yang Boleh Dipercayai Saya perlu tekankan bahawa tak ada satu pun forex broker yang sempurna. Semuanya ada kelemahan mereka masing-masing. Cuma dalam kes ini, saya percaya anda nak cari forex broker yang terbaik..betul tak Kalau boleh, anda nak buka trading akaun dengan forex broker yang terbaik di Malaysia. Adakah Instaforex menepati ciri-ciri forex broker No 1 Malásia Jom kita tengok beberapa KELEBIHAN yang ada pada Instaforex berbanding dengan broker-broker lain: 1. Atendimento ao cliente Mantap Ini saya tak dapat menafikan..Layanan yang diberi oleh wakil Instaforex memang baik. Jika anda ada soalan, tanya je, dan mereka akan jawab. Kriteria ini penting kerana kebanyakan forex broker tak melayan trader dengan baik. Apabila kita hantar email, mereka tak jawab, apabila call, mereka layan tak layan jer. Instaforex pula berlainan. Mereka akan mengambil masa untuk menjawab segala persoalan pelanggan. ANDA adalah pelanggan mereka. Sebagai comerciante, anda kena pastikan proses retirada dengan broker pantas dan cepat. Instaforex memberikan beberapa cara untuk retirar duit. Cara yang saya gemar adalah melalui transferência bancária (duit masuk terus ke dalam bank). Kaedah ini selamat berbanding menggunakan depositante local. Selain itu, bank akan ada rekod transaksi. Jika anda nak buat empréstimo, bagi je bank, bukti transaksi semuanya ada. Kalau anda dah buat berpuluh-puluh ribu setiap bulan dari forex, bank pun tak payah fikir lagi sama ada nak aprovar empréstimo anda. Confirmar aprovar sebab bukti pendapatan dari forex sudah ada 3. Broker Yang Dikenali Ramai. Secara peribadi, saya hanya akan trade dengan broker yang mempunyai BRAND yang kuat dan dikenali ramai. Instaforex menepati kriteria ini. Adakah anda tahu bahawa Instaforex telah menjalinkan usaha sama dengan Liverpool FC baru-baru ini untuk membawa marca Liverpool ke Asia Boleh baca informação lanjut dekat sini. Dengan perkembangan positif ini, sudah tentu lah Instaforex akan menjaga nama baik mereka di persada antarabangsa. Clique aqui para obter informações sobre lanjut tentang Instaforex. Instaforex Grand Dinner 2015 Di Malaysia Be Sociable, Share95 Forex Trader GAGAL menjadi Jutawan Hanya 5 Berjaya Menjana Renda Lebih RM 10.000 Setiap Bulan Dari meja Shahrul (wakil Easy-Forex, Part-Time Forex Trader, Forex Blogger). Oi, Selamat datang ke blog saya. Nama saya Shahrul, wakil easy-forex. Saya dah menjadi trader di bawah easy-forex selama 3 tahun. Saya Bukan, comerciante de forex em tempo integral, cuma part-time jer. Namun begitu, renda yang saya dapat dari forex trading JAUH melebihi renda saya semasa kerja. Saya bekerja sebagai eksekutif IT di sebuah syarikat pembangunan laman web. Di waktu malam pula, saya menjadi comerciante de forex. Bagaimana saya bermula trade Forex Di sekitar tahun 2009, saya diberhentikan kerja sebab syarikat yang saya bekerja pada waktu itu lingkup kerana ekonomi gawat. Saya diberi gaji 3 bulan dan disuruh untuk mencari kerja lain..huhu Macam biasa lah, saya menghantar resume ke syarikat-syarikat yang mungkin perlukan kepakaran saya. Lebih seratus salinan resume dihantar ke syarikat-syarikat di sekitar KL. Saya ada juga memohon kerja melalui Jobstreet. Pada masa yang sama, saya telah berkenalan dengan seorang mamat yg tinggal sekitar Petaling Jaya semasa principal Futsal. Saya mendapat tau membro seorang ni tak kerja tapi kereta yang dia bawa masa nak principal Futsal ni semua besar-besar. Yang tak tahan tu, dia selalu ganti-ganti kereta mewah. Sekejap biru, sekejap hitam8230 Saya tergerak untuk bertanya apa yang membro ni buat hingga boleh beli kereta-kereta besar. Jawapan member ni simple jer: Dia buat Forex Trading8230 Dari situ, tertanam minat untuk tau lebih lanjut tentang Forex. Disebabkan kekurangan bahan-bahan rujukan yang sah (confiável) tentang forex di Malaysia, saya terpaksa belajar forex secara manual tanpa bimbingan sesiapa. Apa yang saya buat untuk Belajar Forex 1. Saya membaca perbincangan di forum-forum forex seperti Carigold. 2. Saya membaca e-book percuma forex trading kat Internet. 3. Saya belajar forex dengan menonton video tutorial percuma dekat Youtube. 4. Saya buka demo conta dengan beberapa forex broker da Malásia dan cuba trade guna platform yang disediakan. 5. Saya buka akaun real dengan beberapa forex broker da Malásia e menguji keberkesanan setiap forex broker. Selepas 3 tahun dalam Forex Trading, Ini hasil yang saya dapat: 1. Saya tak lagi trade menggunakan indicator atau EA. Semua trading dijalankan secara manual, seperti profissional trader di serata dunia. 2. Saya trade menggunakan beberapa teknik assassino yang sangat berkesan dan diguna pakai oleh comerciante profissional profissional dalam dan luar negara. 3. Saya trade menggunakan hanya satu forex broker iaitu, easy-forex. Easy-Forex adalah forex broker yang regulado olean badan-badan kewangan di Austrália, Chipre e no Reino Unido. Mereka boleh dipercayai. 4. Beneficie adalah normal bagi saya. Kadang-kadang comércio yang saya lakukan tidak tepat tetapi dengan gestão de dinheiro estratégica yang baik, saya dapat pastikan bahawa lucro sentiasa melebihi perdas. 5. Saya tak perlu risel lagi jika dibuang kerja atau kompeni bankrap. Saya ada saluran income alternatif iaitu forex. 6. Hutang-hutang kad kredit saya suda langsai dibayar. 7. Saya dapat menyimpan duit yang cukup untuk berkahwin dan melabur de ASB dan juga pelaburan Emas. Melalui Maybank. 8. Saya baru-baru membeli rumah teres kat PJ secara tunai Tak payah buat empréstimo. Duit forex sudah mencukupi. Bagaimana nak mula forex trading Jika saya di tempat anda, saya akan cuba cari forex mentor yang berpengalaman untuk mengajar saya selok-belok pelaburan forex. Saya boleh rekomenkan satu programa belajar forex terbaik yang pernah saya jumpa: Teknik Forex Sebenar Anda tak perlu lebih dari ini. Selepas itu, saya akan buka akaun forex dengan forex broker yang regulado. Saya sangat rekomenkan easy-forex sebab reputasi mereka yang baik dan mereka tak tipu klien. Saya akan bantu menjawab segala persoalan anda. Be Sociable, ShareApa Itu Forex Apa yang akan kita perlu lakukan ketika pertama kali hendak memasuki sebuah pelaburan yang kita kenal hanya namanya saja Tentu saja mengetahui lebih lanjut, pelaburan apakah itu sebenarnya. Begitu juga apabila kita adalah orang baru dalam dunia forex trading. Mungkin kita sudah mendengar nama forex online trading selama beberapa tahun dan mengetahui beberapa orang yang memperoleh kejayaan melaluinya. Tapi kita tidak mengetahui apakah itu Forex Online Trading. Artikel ini ditujukan untuk mereka yang berada diposisi demikian. Tanpa mengetahui apakah itu forex online trading, tidak mungkin kita dapat memperoleh kejayaan disana. Jangankan kejayaan, berani trocadilho. Mana mungkin kita mahu melabur wang kita pada sebuah instrumen pelaburan yang tidak kita kenal Bab ini kita akan membantu kita mempelajari forex trading secara terperinci sekali. Bahagian ini ditujukan bagi mereka yang masih baru dengan dunia forex. Mari kita mulakan. Jika ada yang bertanya kepada saya apa itu forex trading maka jawapannya memang banyak. Tapi saya menyukai definisi sederhana ini: Forex trading (biasanya disebut perdagangan matawang, tukaran matawang asing, atau nama singkatannya forex trading) adalah instrumen pelaburan berupa perdagangan matawang asing yang berpasang-pasangan. Jadi, keuntungan yang saya peroleh adalah dari nilai perbezaan mata wang yang saya beli atau jual. Contohnya: Pada bulan lalu saya membeli Dólar dos EUA sebanyak 1000 dengan nilai RM3600, lalu bulan ini nilai tukaran USD menguat menjadi RM4000 por dólar. Maka apabila saya menjual Dólar pada bulan ini maka saya memperoleh keuntungan sebesar (RM4000 RM3600) RM400. Mudah bukan Forex trading diperdagangkan dalam pasangan-pasangan mata wang yang biasa disebut pares. Contohnya USDJPY yang ertinya pasangan nilai tukar antara Dólar dos EUA dan Yen Jepun. Diantara instrumen pelaburan dipapan bursa, forex trading adalah instrumen yang paling besar modalnya. Besarnya sekitar US 2 trilhões de sehari. 46 kali lebih besar dibandingkan dengan pasaran bursa komoditi berjangka (kopi, emas, dll) lainnya. Atau ribuan kali lebih besar dari jumlah transaksi de Bursa Saham KL. Dengan wang sebesar itu, maka forex trading lebih dikenal sebagai passando paling cair dan bebas di dunia. Hanya 5 dari dana diatas yang merupakan dana pemerintah yang sifatnya rutin. 95 lainnya milik para pelabur bebas dari serata dunia. Benar-benar pasaran terbesar dan sangat majmuk. Kelebihan lainnya, forex trading adalah instrumen pelaburan yang aktif 24 jam sehari dan 6 hari seminggu. Dimulai dari pasaran Eropah, Amerika, Ásia e Austrália. Jadi tidak seperti Bursa Saham KL yang hanya dapat bertransaksi di siang hari, forex trading (khususnya pada online forex trading) kita dapat bertransaksi hampir bila-bila dan dimana saja. Tidak semua mata wang dapat diperdagangkan disini. Hanya beberapa mata wang negara maju yang biasa dipergunakan iaitu USD (Dólar dos EUA), JPY (Yen Jepun), GBP (Poundsterling), EUR (Euro), CHF (Franco Suíço), e AUD (Dólar Australiano). Jadi apabila kita melabur dipasaran forex trading, maka kita tidak akan menemui Ringgit (RM) dengan USD. Yang ada hanyalah pasangan-pasangan mata wang yang saya sebutkan sebelumnya EURUSD, USDJPY, CHFUSD dsb. Berikut ialah beberapa pertanyaan yang biasanya ditanyakan tentang Forex Trading 1. Bolehkah terangkan pada saya apa itu forex trading secara ringkas Forex trading adalah instrumen pelaburan perdagangan mata wang asing dengan mata wang asing lainnya. Keuntungan diperoleh dari perubahan nilai tukar mata wang tersebut. 2. Sejauh manakah keuntungan yang dapat saya peroleh dari pelaburan ini Sejauh mana mata wang dapat bergerak, sejauh itulah keuntungan dapat diperoleh. Sebagai contoh, untuk pasangan mata wang GBPUSD (Dólar da Libra), saya membeli (Comprar) matawang ini pada nilai 1.8100 dengan jangkaan akan naik. Sekiranya jangkaan ini tepat dengan GBPUSD naik kepada 1.8200 bererti saya telah untung 100 pontos (pips) maka keuntungan saya pada hari itu ialah RM1000.00 (sekiranya nilai belian ialah RM1,000.00. Keuntungan 1 ponto pada nilai belian RM1,000 ialah RM10.00 ) 3. Bagaimana dengan risiko kerugian yang mungkin timbul Setiap pelaburan memiliki potensi untuk mengalami kerugian. Begitu juga dengan forex. Jika pada soalan 2 telah diterangkan kita memiliki kesempatan memperoleh keuntungan sebesar RM1,000 sehari, maka sejauh itu jugalah kemungkinan kerugian yang akan terjadi. Pendeknya kesempatan não conhecida por rugi adalah sama besarnya. 4. Jika yang diperdagangkan adalah matawang asing, matawang asing apa Ada berbagai jenis matawang yang diperdagangkan disini. Tetapi semuanya adalah matawang como negara-negara maju. Setiap matawang diperdagangkan dalam bentuk berpasangan (pares). Beberapa diantaranya yang paling sering diperdagangkan adalah GBPUSD, USDCHF, USDJPY, EURUSD da AUDUSD. 5. Tunggu, ada begitu banyak singkatan disini. Apa itu GBP, EUR, JPY, CHF e AUD GBP adalah matawang Inggeris yang biasa disebut poundsterling (Grâ Bretanha Poundsterling), sedangkan USD adalah Dólar dos EUA, CHF adalah matawang Franco suíço, JPY adalah Japão Yen dan AUD Adalah Dólar australiano. 6. Saya mengerti sekarang. Adakah forex trading sama seperti perdagangan di cambiador de dinheiro Apakah perbezaannya Benar secara sederhana forex trading lebih kurang sama dengan money changer. Bezanya adalah pada forex, perdagangan tidak melibatkan wang dalam bentuk fizikalnya. Kita Hanya melakukan pemesanan dan bukti pembelian dan penjualan ada pada bukti transaksi. 7. Hanya itu bezanya Tidak. Yang lebih baiknya lagi, forex trading diperdagangkan dalam modelo de negociação de margem. Margem comercial adalah perdagangan menggunakan jaminan saja. 8. Adakah syarikat atau individu yang berpotensi melaburkan wang saya dengan jaminan keuntungan Ya, cuma apa yang anda perlukan ialah akaun e-gold. Cuma berhati-hati dengan kebanyakan programa de internet yang disebe HYIP. Saya sendiri telah kehilangan ribuan ringgit kerana kebanyakannya hanya berniat menipu wang kita. Jadi, jika anda tergolong sebagai investidor seguro yang tidak menyukai risiko atau gangguan-gangguan dalam carteira pelaburan anda, maka nampaknya forex trading bukan jenis pelaburan yang sesuai bagi anda. Hal ini disebabkan forex trading merupakan pelaburan yang memiliki pergerakan yang sangat cepat dalam pergerakan harga. Secara logiknya, forex trading membolehkan anda memperoleh keuntungan sebesar ribuan ringgit dalam satu hari namun juga dapat membawa anda kehilangan jumlah yang sama. Jika anda seorang tomadora de risco, maka forex trading adalah jenis pelaburan yang sesuai dengan anda, dalam erti kata lain, untuk memperoleh keuntungan besar, maka anda juga bersedia menanggung potensi kerugian yang sama besarnya. Lalu adakah cara mengurangkan potensi kerugian yang ada Ada, jawapannya Saya akan melaburkannya untuk anda. Syarat pertama, haruslah ada keyakinan bahawa saya tidak akan lari bersama wang anda. Kedua, anda harus memiliki akaun e-gold untuk memulakan pelaburan. Anda juga akan dibayar balik melalui e-gold. Lagipun untuk mendaftar akaun e-gold, anda boleh mendaftar dengan percuma. Jika anda belum memiliki akaun egold, sila mendaftar de E-GOLD E-gold. Ltd adalah suatu perusahaan kewangan ternama di dunia yang berpusat di Amerika yang mengkhususkan pada transaksi internet. Boleh dikatakan bahawa secara de facto e-gold adalah matawang internet. Transaksi dengan menggunakan kad kredit sangat terdedah terhadap penipuan. Kerana itu, e-gold menawarkan penyelesaian pembayaran di internet yang relatifnya lebih selamat. Cara kerja e-gold adalah seperti bank, banco tradisional pada umumnya. E-gold menerima deposit dari para ahli, dimana pendeposit dapat bertransaksi transferência keluar ataupun masuk melalui e-gold. E-gold menyimpan deposit kita dalam bentuk emas. Jadi ketika kita menyimpan sejumlah wang dalam matawang tertentu (kebiasaannya dalam nilai USD), wang tersebut akan di nilaikan menjadi emas. Mengapa emas Kerana emas adalah matawang yang paling stabil ketika ini. Jadi apabila harga emas dunia naik, nilai wang kita de e-gold juga akan naik, demikian sebaliknya. Conta e-gold anda hanya akan berguna apabila anda memiliki wang didalamnya. Sama seperti akaun anda di bank tradisional. Apabila tidak memiliki dana, jangan harap dapat transfer ke luar, walaupun hanya 0.10. Untuk membeli e-gold da Malásia, e um haruslah menjadi ahli terlebih dahulu di NOGOLD. Untuk pembelian dari luar negara pula, anda boleh dapatkannya di THEGOLDSSHOP. BIZ atau LONDONGOLDEXCHANGE dengan cara pembayaran melalui transferência bancária. Bagaimana pula untuk menukarkan egold anda kepada wang tunai Caranya juga amat mudah. Jualkannya kepada THEGOLDSSHOP atau LONDONGOLDEXCHANGE. Anda boleh membuat penukaran e-currency di nogold. Bagaimanapun, transaksi penukaran e-currency hanya boleh dibujo por ahli-ahli nogold sahaja buat masa ini. Malah anda juga boleh mengeluarkan wang tunai melalui mesin2 ATM di Malásia yang memiliki keahlian CIRRUS dengan mendapatkan kad ATM egold melalui syarikat2 internet yang menawarkannya. Anda boleh mendaftar keahlian percuma di UNICLEAR. Ingin mencuba nasib dalam dunia Forex Anda boleh mendaftar secara percuma. Segala penerangan serta bantuan ada disediakan oleh pihak pengurusan. Daftar sekarang Marketiva Sekiranya anda tidak ingin bersusah-payah atau takut kehilangan wang anda, saya sedia membantu melaburkan wang anda. Sekiranya anda berminat sila klik disini MyForexInvestment Notas: Nogold tidak lagi menerima sebarang pendaftaran ahli baru. Langkah ini diambil bagi memastikan nogold bebas dari aktiviti scam atau penipuan. Sekiranya e ingin menjual semula e-gold, e uma boleh menghubungi saya. Saya akan membantu anda mencari comprador de nogold. Sekiranya anda juga ingin membeli e-gold, saya boleh membantu anda mendapatkannya dengan kadar USD1RM3.90 (Bergantung kepada harga semasa yang ditawarkan).

No comments:

Post a Comment